Algemene Voorwaarden E&M Luxury Flower Design, handelend onder de naam Flowerboxshop.nl en hierna te noemen:
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de Flowerboxshop.nl en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen Flowerboxshop.nl en de afnemer. De voorwaarden zijn voor een ieder toegankelijk en opgenomen op onze website www.flowerboxshop.nl
2. Flowerboxshop.nl respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verstrekt, vertrouwelijk wordt behandeld. Uw Persoonsgegevens gebruikt Flowerboxshop.nl voor een correcte afwikkeling van de bestelling. De gegevens worden nimmer aan derden ter beschikking gesteld, tenzij die deze partij betrokken is bij het vervaardigen of uitvoeren van uw bestelling. Uw gegevens zullen naast het uitvoeren van de bestelling uitsluitend na uw toestemming worden gebruikt voor het realiseren van marketingdoeleinde en het onderhouden van de klantrelatie met u.
3. U stemt ermee in eerlijke en accurate informatie over uzelf te verschaffen en u stemt ermee in deze informatie actueel te houden en als de omstandigheden wijzigen deze aan te passen of bij te werken. Als blijkt dat door u verschafte informatie onjuist of incompleet is, behoudt Flowerboxshop.nl zich het recht voor u verdere toegang tot de site te weigeren en of bestelde product zonder verdere reden van opgaaf te annuleren.
4. Flowerboxshop.nl werkt voor het bezorgen van onze producten samen met externe bezorgdiensten. De leveringsvoorwaarden zijn dan ook in aansluiting op die van deze partijen van toepassing. Voor het afleveren van producten streeft Flowerboxshop.nl er naar om alle bestellingen binnen 1-2 werkdagen na ontvangst van de betaling te verzenden. Wanneer op het opgegeven adres niemand aanwezig is bij aanbieding dan zal het producten door de bezorgdienst bij de (over)-buren worden aangeboden, daarna deponeert de bezorgdienst tevens in de brievenbus van het oorspronkelijke adres een ‘kennisgeving’ met daarop de vermelding van de datum en het adres waar hij/zij de zending heeft bezorgd en de naam en plaatsnaam van de afzender. Mocht de bezorgpoging niet slagen (ook niet bij de buren), dan laat de bezorger een ‘kennisgeving’ achter met de vermelding dat de bezorgdienst heeft getracht een bestelling af te geven maar dat dit helaas niet is gelukt en dat de verzending of op een alternatiefadres kan worden afgehaald of later nogmaals wordt getracht te bezorgen of in overleg op een ander tijdstip wordt afgeleverd. Er vindt geen bezorgpoging plaats op feest, zon en maandagen en de dag direct na een feestdag. Met uitzondering van Valentijnsdag. Maar dit geschiet altijd in wederzijds overleg en akkoord bevonden door de Flowerboxshop.nl en zal worden uitgevoerd conform de gemaakt afspraak tussen opdrachtnemer en gever.
5. Flowerboxshop.nl neemt de door u opgegeven gegevens ongewijzigd over, mochten wij twijfelen aan de onjuistheid van de opgegeven gegevens dan nemen wij altijd contract met u op. Flowerboxshop.nl kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor fouten in bezorg gegevens en of tekstkaarten zoals opgegeven door de opdrachtgever. Eventuele opgegeven wijzigingen zullen altijd door ons bevestigd worden per mail en na akkoord bevonden door opdrachtgever worden uitgevoerd.
6. Flowerboxshop.nl bezorgd uitsluitend in Nederland en België op dinsdag t/m zaterdag.
7. De vermelde prijzen voor de aangeboden producten zijn in euro’s, inclusief btw, bezorgkosten en eventuele gekozen gift(en) per adres in Nederland. Voor bezorging in België wordt er € 9,95 aan bezorgkosten per adres in rekening gebracht.
8. Een overeenkomst komt pas tot stand nadat u voor de order en betaling voor akkoord heeft (vrij)gegeven en/of wanneer Flowerboxshop.nl een (elektronisch) akkoord heeft ontvangen van Mollie.com. Een bestelling zal dus pas uitgevoerd worden nadat betaling heeft plaatsgevonden en op de rekening van Flowerboxshop.nl is bijgeschreven of een akkoord vanuit Mollie.com is ontvangen.
9. Flowerboxshop.nl streeft ernaar de bestelling te bezorgen conform artikel 4. Overschrijding van deze bezorgtermijn geeft u geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden. Voor het product, Flowerbox Longlife, Flowerbox vers, bloemen en planten is retourneren niet mogelijk omdat deze aan bederf onderhevig zijn. Dan wel speciaal op verzoek, in opdracht zijn gemaakt.
10. Geen orderverwerking op zaterdag, zon- en/of feestdagen; uw bestellingen worden pas de eerstvolgende werkdag verwerkt. Houdt hiermee rekening. Indien u toch bestellingen doorgeeft op een zaterdag, zon- en/of feestdag, dan verwerkt Flowerboxshop.nl deze bestelling op de eerstvolgende werkdag.
11. Bezorgingen in ziekenhuizen, verzorgingstehuizen, hotels, restaurants, campings, kantoren etc. zijn geheel voor eigen rekening en risico, daar betreffende organisaties eigen interne procedures hebben voor wat betreft aanname van bestellingen.
12. Mocht er tijdens transport breuk of vermissing optreden, dan draagt Flowerboxshop.nl er zorg voor dat een nieuw product u zo spoedig mogelijk wordt geleverd, mits u dit bij ontvangst van het product direct heeft gemeld, het gebrek heeft gespecificeerd en op de pakbon heeft aangetekend. Doet u dit niet, dan maakt u in geen enkel geval aanspraak op een vervangend product en/of schadevergoeding van enige aard.
13. Wanneer door overmacht niet kan worden geleverd conform de overeenkomst, zal Flowerboxshop.nl u dit zo spoedig mogelijk mededelen per telefoon of e-mail, zonder tot betaling van schadevergoeding van enige aard gehouden te zijn. In geval van overmacht kan Flowerboxshop.nl de levering opschorten, tot aan het tijdstip waarop de overmacht situatie ophoudt te bestaan, dit in overleg met u. Als overmacht worden beschouwd de hierna genoemde en soortgelijke omstandigheden, belemmerende maatregelen van overheidswege, geheel of gedeeltelijke staking of storing in het in- en externe vervoersapparaat, rellen en andere ongeregeldheden die tijdige uitvoering van de overeenkomst verhinderen, gedeeltelijk of tijdelijke staking van werkzaamheden en of bezorging door bezorgdiensten i.v.m. extreme weersomstandigheden die bezorging onmogelijk maken dan wel ontoelaatbaar gevaar voor de bezorgdiensten met zich meebrengen.
14. Omdat bloemen een versproduct zijn, kan E&M Luxury Flower Design geen afkoelingsperiode bieden waarin u zonder opgaaf van redenen de overeenkomst kunt ontbinden na ontvangst van uw Flowerbox en/of aanverwante (vers-) product. De Flowerboxen kunnen enigszins afwijken van de foto’s op de site. Tevens is het niet mogelijk om voor het hoofdproduct Flowerbox / bloemen en planten deze te retourneren, dit omdat deze aan bederf onderhevig zijn.
15. Flowerboxshop.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de informatie die op de website van www.flowerboxshop.nl wordt gegeven. De informatie wordt uitsluitend voor informatieve doeleinden gegeven. Flowerboxshop.nl kan op geen enkele wijze aansprakelijkheid aanvaarden voor onvolledigheid, tekst- en typefouten en andere onjuistheden die op de site van www.flowerboxshop.nl kunnen voorkomen. Flowerboxshop.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele consequenties naar aanleiding van het gebruik van producten en/of diensten die op deze site worden beschreven en/of aangeboden.
17. De gratis gift op onze website www.flowerboxshop.nl betreft een extraatje en moet ook als zodanig gezien worden. Indien u niet kiest voor een van onze gratis gifts dan geeft dit u geen recht om een extra korting te bedwingen. Indien de getoonde extra gifts niet voorradig zijn dan wel beschikbaar zijn dan zullen wij u altijd een gelijkwaardig alternatief bieden.
16. Op deze voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland. Het Weens koopgedrag is niet van toepassing. Alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van deze voorwaarden of naar aanleiding van overeenkomsten die hiervan het gevolg mochten zijn zullen in eerste instantie exclusief worden voorgelegd aan de competente rechter te Breda, tenzij uitdrukkelijk anders wordt of is overeengekomen
17. Op al onze geleverde artikelen is de fabrieksgarantie van toepassing. Schade veroorzaakt tijdens transport en levering dienen direct gemeld te worden. Dit kan per e-mail (info@flowerboxshop.nl) of een bericht via Whatsapp (0648733191).
18. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@flowerboxshop.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling (onze insteek is om er samen met elkaar uit te komen). Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.